Salı, Nisan 17, 2007

Pesto Soslu Makarna

Makarna makinesi aldım ya artık çeşitli soslarla neredeyse her akşam makarna yapmak istiyorum. Benim için en muhteşem soslardan biri olan Pesto sosunun tarifini sizinle paylaşmadan geçemeyeceğim

Malzemeler

1 küçük paket krema
1 çorba kaşığı kuru fesleğen
5 diş sarımsak
1 çorba kaşığı çam fıstığı
1 su bardağı rendelenmiş parmesan peyniri
3 kahve fincanı zeytinyağı
tuz, karabiber

Krema, tuz karabiber ve zeytinyağının yarısı hariç geri kalan tüm malzemeyi blendıra alın ve tüm malzeme iyice karışıncaya kadar mikserleyin. Daha sonra tuzu, karabiberi, zeytinyağının kalanını ekleyip tekrar karıştırın. Karışımı küçük bir tencereye alıp 1-2 dakika sadece ısıtın, kaynatmayın daha sonra kremayı ekleyip yine çok az ısıtın ve haşlanmış makarnalarınızla iyice harmanlayıp servis yapın.

1 Comment:

Adsız said...

Merhaba Yeşim, yemek siten ve makarna makinen hayırlı olsun. Ben de tariflerine ancak çocuklar uyuduktan sonra bakabildim. Özellikle doğumgünlerinde, annenin yufkaya sarıp kızarttığı sosisli börekleri hatırlamak beni çook eskilere götürdü. (Evde yapılmış hamura şekiller vererek boyamak, cam boyası yapmak, kasnakta etamin işlemek, çivilere ip sararak yapılan örgü vb..) Her zaman böyle becerilere vakit ayırabildiğin ve etrafına da bu enerjiyi yayabildiğin için seni tebrik ederim. Sevgiler, Esra