Pazartesi, Mayıs 07, 2007

Ev yapımı Noddle

Ev yapımı noddle için öncelikle ev yapımı erişte başlığı altında verdiğim tarifle makarna hamuru hazırladım ve makarna makinesinin en ince ayarında çekip yine en ince ayarında çubuk makarna olarak çektim.

Hazırladığım makarnayı sadece 15 dakika dinlendirip, içine zeytinyağı damlatılmış kaynar suda

2-3 dakika haşlayıp süzdüm . Sosu için aşağıdaki tarifi uyguladım. Sos ve makarna sıcakken ikisini birbirine iyice harmanlayıp servis yaptım.
Kesinlikle ev yapımı enfes taze noddle oldu.
Sebzeli Noddle Sosu
Malzemeler
1 adet kabak
1 adet havuç
2 diş sarımsak
4-5 adet minik domates
1/2 fincan soya sosu
1 çorba kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı fesleğen
Bir tutam zencefil
Permesan peynir
Sosun Hazırlanması:
Havuç ve kabağı ince çubuklar (şeritler) halinde doğrayın. Vog tava içine 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı döküp, bu zeytinyağı içinde kabağı, havucu ve sarımsağı hafif ateşte sebzeler hafif diri kalacak şekilde sık sık karıştırarak pişirin. Daha sonra soya sosunu, limon suyunu, tozşekeri ve zencefili başka bir kapta karıştırarak sebzelere ekleyin. En son olarak fesleğini ve küçük domatesleri sosa ekleyip ateşi kapatın.
Sosla makarnayı sıcak olarak karıştırın ve üzerine permesan peynir dökerek servis yapın.

0 Comments: