Pazartesi, Kasım 13, 2006

Erişteli yeşil mercimek çorbası

Ben bilinenden biraz farklı yapmaya çalıştım bu çorbayı, hem lezzetli hemde oldukca besleyici oldu.

Malzemeler:

1 adet soğan
1 adet patates
1 adet havuç
2 su bardağı yeşil mercimek
1 su bardağı erişte
Nane
Zeytinyağı
Kırmızı biber
Tuz

Hazırlaması:
Ayıklayıp yıkadığınız yeşil mercimekleri düdüklü tencereye alın, üzerine soğanı, patatesi ve havucu dilimlemeden bütün olarak koyun ve sadece malzemelerin haşlanmasına yetecek kadar su ekleyin (yaklaşık 2 bardak) ve düdüklüyü kapatarak 20 dakika kadar pişirin.

Pişirdiğiniz mercimeklerin içinden soğanı patatesi ve havucu ayırın ve blendıra alın.


Ayrı bir tencerede 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı içinde 1 kaşık unu kavurun ve üzerine yeteri kadar su ekleyerek kaynatın . Kaynayan su içine eriştelerinizi atın. Ayrıca yine kaynayan sudan 1 kepçe kadar alın ve blendırdaki haşlanmış sebzeler üzerine dökerek sebzeler püre oluncaya kadar blendırdan geçirin. Erişeteler pişince hazırladığınız sebze püresini ve haşladığınız yeşil mercimekeleri tencereye ekleyin ve 2-3 dk daha kaynatın.

Çorbayı servisten 1 saat kadar önce pişirin ve bir kenarda bekletin. Servis yapmadan önce tekrar ısıtın bu esnada çorbanızın içine kuru nane ve arzuya göre kırmızı toz biberi ekleyin. Bu şekilde beklettiğiniz taktirde daha iyi bir kıvam elde ediyorsunuz.

Ben kırmızı biberi, cezvede kızdırdığım zeytinyağı içine attım ve kırmız biber arzu edene servis yaptım

0 Comments: